Aby uzyskać poradę medyczną bez wychodzenia z domu, wystarczy u wybranego lekarza zarezerwować
dogodny dla siebie termin. Najczęściej kontaktuje się on z pacjentem pod wskazanym numerem lub adresem
elektronicznym.
Taka forma kontaktu sprawdza się u wielu pacjentów, tak zmagających się z infekcją czy chorobą
przewlekłą czy podejrzewających u siebie zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2, jak i osób zdrowych, które chciałyby
otrzymać poradę czy e-receptę na leki przyjmowane stale.
Co ważne, lekarz podczas rozmowy każdorazowo decyduje, czy dokonanie rzetelnej oceny stanu
zdrowia możliwe jest przez badanie na odległość, czy też niezbędne jest przeprowadzenie diagnostyki w gabinecie
lekarskim, to jest w bezpośrednim kontakcie z pacjentem.
Konsultacja zdalna z lekarzem spełnia warunki klasycznej wizyty i stanowi pełnoprawną formę
badania. Oznacza to, że podczas rozmowy z lekarzem, która odbywa się na odległość, dokładnie tak, jak podczas
wizyty w gabinecie, można przedstawić lekarzowi swoją sytuację oraz problem, a także zgłosić zapotrzebowanie na
dany lek.
Lekarz, na podstawie uzyskanych informacji, stawia diagnozę, formułuje zalecenia, analizuje i
omawia wynika badań, może dokonać zmiany preparatu czy dawkowania leku. Wystawia również e-skierowanie na badania,
e-zwolnienie, jeśli istnieje taka konieczność oraz e-receptę.
Pacjent otrzymuje kod e-recepty na wskazany numer telefonu w wiadomości SMS lub załącznik PDF
na pocztę mailową. E-recepta jest również dostępna w Internetowym Koncie Pacjenta (IKP).